Aarre Avustajat kasvaa luotettavan taloushallintokumppanin tuella
Kuva: Aarre Avustajat Oy
Vuonna 2019 perustettu kotimainen Aarre Avustajat tarjoaa vammaispalvelulain mukaista henkilökohtaista apua sitä tarvitseville. Aarre Avustajat on kasvanut erittäin nopeasti ja parissa vuodessa yhtiö on kymmenkertaistanut liikevaihtonsa noin neljään miljoonaan euroon ja työntekijöitäkin on alun kymmenen sijaan jo yli 300. Aarre Avustajat tarjoaa palveluitaan ympäri Suomen yli sadan kunnan alueella ja lisää on tulossa.
Menestyksen taustalla arvojen mukainen ihmisläheinen ja laadukas työ
Alalla yritys erottuu erinomaisella ja todennetulla asiakaskokemuksella sekä hyvin järjestetyillä avustajaresursseilla, joissa toimiva ja osaava taustaorganisaatio on avainroolissa. Aarre Avustajilla asiakas saa aina valita itselleen haluamansa avustajan henkilökohtaisen avun palvelusetelillä. Yrityksen asiakastyytyväisyyden keskiarvo onkin huimat 4,75/5 ja jopa 95 % asiakkaista suosittelee Aarre Avustajia.
– Palvelun laatu syntyy mielestämme oikeista arvoista, toimivista prosesseista ja osaamisesta, niin asiakastyössä kuin hallinnossakin. Teemme todellakin henkilökohtaista työtä myös toimistolla. Välillä muutoksia tulee nopeasti ja on todella tärkeää, että me toimistolla olevat ihmiset ymmärrämme avustajatyön ja asiakaskuntamme arkea esimerkiksi työvuorojärjestelyitä tehdessämme, kertoo yrityksen perustaja ja toimitusjohtaja Petteri Luoma-Nirva.
Talous- ja palkkahallinnolla keskeinen rooli kasvuyrityksen arjessa
TietoAkselin laadukkaat ja toimivat talous- ja palkkahallinnon palvelut ovat tukeneet Aarre Avustajien kasvua heti perustamisesta lähtien. Yrittäjillä ei ollut aiempaa kokemusta tilitoimistoista. TietoAkseli onnistui vakuuttamaan erityisesti laajalla ammattitaidollaan jo tarjousvaiheessa.
– TietoAkselilla ymmärrettiin hyvin meidän tarpeitamme ja kuunneltiin tavoitteitamme kasvua silmällä pitäen, vaikka siinä vaiheessa ne olivat vasta suunnitelmia paperilla, Luoma-Nirva kuvailee yhteistyön alkua.
Aarre Avustajien taloushallintoa hoidetaan Procountor-pilvipalvelulla ja palkkahallinto pyörii Mepco HRM -ohjelmistossa, johon on integroitu myös henkilöstön työajanseurantaan käytettävä Tuntinetti.
– Palvelut ovat TietoAkselin asiakaslupauksen mukaisesti kehittyneet hyvin kasvumme rinnalla. Tämä näkyy käytännössä vaikkapa siinä, että siirsimme TietoAkselin suosituksesta palkanlaskentamme Mepcoon, kun palkkapussien määrä alkoi nousta merkittävästi. Ratkaisu on ollut selkeästi toimiva ja tuonut meille heti kustannussäästöä. Palkanlaskennan prosessi on myös tehostunut entisestään. On meille iso etu, että tilitoimistokumppani ymmärtää hyvin eri ohjelmistojen mahdollisuuksia ja osaa ehdottaa parhaita kokonaisratkaisuja helpottamaan arkeamme, Luoma-Nirva jatkaa.
Palkanmaksu on Aarre Avustajien kaltaisessa henkilöstövetoisessa palvelussa todella tärkeää. Yritys arvostaa laadukasta palkkaprosessia ja myös sitä, että palkanlaskenta ja taloushallinto toimivat hyvin yhteen.
– Meille on tärkeää, että henkilöstömme saa palkan aina ajoissa ja oikein. Kasvuyrityksenä arvostamme myös sitä, että esimerkiksi palkanlaskentaan liittyvät jaksotukset huomioidaan taloushallinnon puolella. Muuten emme pystyisi seuraamaan tulostamme riittävällä tasolla, Luoma-Nirva sanoo.
TietoAkselilta apua taloushallintoa laajemminkin
Aarre Avustajat on hyödyntänyt myös TietoAkselin muita asiantuntijapalveluita tarpeen mukaan kuten veroasiantuntijan apua sekä HR-osaamista nopeassa kasvun vaiheessa.
– Olemme aina tarvittaessa saaneet apua liiketoiminnan kehittämiseen taloushallintoa laajemminkin. Se on ollut plussaa toimivien peruspalveluiden lisäksi, summaa Luoma-Nirva lopuksi.
Lisätietoja:
Petteri Luoma-Nirva
toimitusjohtaja
Aarre Avustajat Oy
0400 980 249
petteri(at)aarreavustajat.fi