Arvon asiantuntijasi – myötä ja vastamäessä
TietoAkseli täyttää tänä vuonna jo 30 vuotta. Olemme kasvaneet vuosikymmenien aikana pienestä mikroyrityksestä jo noin 140 asiantuntijaa työllistäväksi asiantuntijaorganisaatioksi. Henkilöstöllemme on kertynyt hurja määrä osaamista ja kokemusta asiakkaiden kanssa työskentelystä niin myötä– kuin vastamäessäkin.
Vaikka TietoAkseli on jo kypsässä iässä, mekin kehitymme ja kasvamme jatkuvasti. Emme ole enää sama yritys kuin vaikkapa viisi vuotta sitten. Osana uutta kasvustrategiaamme totesimme, että käytössämme ollut kolmen eri yritysbrändin malli oli tullut tiensä päähän. Kamppailu näkyvyydestä verkossa ja markkinoilla on kovaa ja voimavarojen hajauttaminen kolmen yritysbrändin kehittämiseen ei ollut enää tarkoituksenmukaista. Mutta mitä tilalle?
Uutta vai vanhaa – sopivasti molempia
Helpointa olisi ollut luoda täysin uusi yritysnimi, joka ei tarkoita mitään. Sen päälle olisi helppoa ryhtyä rakentamaan uutta yritysilmettä ja yritysbrändiä. Täysin uusi nimi olisi myös eri liiketoiminnoillemme helpointa omaksua. Tällaisessa uudistuksessa menettäisimme kuitenkin osittain yritysbrändin rakentamiseksi tehdyn 30 vuoden työn, perheyrityksen identiteetin ja merkittävän osan myös kovalla vaivalla rakennetusta verkkonäkyvyydestä. Niinpä päätimme hyödyntää TietoAkselin tunnettua ja vahvaa yritysbrändiä, mutta uudistaa sen kokonaisuudessaan siten, että viestimme asiakkaillemme ja markkinoille olisi mahdollisimman selkeä.
Brändin uudistus toteutettiin osana organisaatiomme strategiatyötä. Pohdimme esimerkiksi sitä, mikä saa meidät aamulla heräämään ja lähtemään innolla töihin. Tämän työn pohjalta uudeksi sloganiksemme muodostui ”Arvon asiantuntijasi”. Slogan ja ydinviestimme kiteyttää lyhyesti olemassaolomme tarkoituksen. Arvon asiantuntijanasi:
- tehtävämme on tuottaa toiminnallesi lisäarvoa ja auttaa tekemään liiketoimintaan, henkilöstöön ja omistajuuteen liittyvistä tavoitteistasi totta.
- vahvuutemme on tiivis ja osaava asiantuntijayhteisö, joka palvelee joustavasti yrityksen elinkaaren eri vaiheissa.
- voimme yhdessä tunnistaa, mikä on toiminnallesi arvokasta ja tärkeää.
Uuden brändin avulla haluamme tuoda entistä paremmin esille talous- ja henkilöstöhallinnon, tilintarkastuksen ja yritysjärjestelyiden ratkaisumme, joita tuotamme modernilla teknologialla ja henkilökohtaisella palvelulla. Haluamme olla asiakkaillemme aina oikean kokoinen kumppani, joka auttaa niin yritystä kuin sen omistajia menestymään.
Brändi muuttuu – työ vasta alkaa
Jatkossa kaikki konsernimme yhtiöt toimivat saman TietoAkseli-brändin alla. Uudistuksen myötä organisaatiomme muodostuu seuraavista yhtiöistä:
- TietoAkseli Group Oy, konsernin emoyhtiö
- TietoAkseli Oy, talous- ja henkilöstöhallinnon palvelut
- TietoAkseli Audit Oy, tilintarkastus- ja neuvontapalvelut (entinen ValueMiners Oy)
- TietoAkseli Corporate Finance Oy, yritysten myynti- ja ostotoimeksiannot (entinen Vinanssi Oy)
Yhtenäinen brändi selkeyttää markkinointia ja viestintäämme, mutta työ on vasta alussa. Brändin julkaisun jälkeen ryhdymme vahvistamaan yhteistä yritysbrändiämme määrätietoisesti. Tavoitteenamme on olla valtakunnallisesti tunnettu ja merkittävä toimija kaikilla liiketoiminta-alueillamme.
Tutustu uusiin verkkosivuihimme ja seuraa matkaamme sosiaalisessa mediassa: LinkedIn, Facebook, Twitter
Kirjoittaja Suvi Vilokkinen-Määttä .