TietoAkseli Group varautunut koronavirukseen, ohjeita yrityksille ja organisaatiolle
Kerromme tässä tiedotteessa, miten TietoAkseli Group on varautunut koronavirukseen. Voit seurata TietoAkselin koronavirustiedotusta pysyvällä linkillä www.tietoakseli.fi/koronavirus
TietoAkselin varautuminen koronavirukseen
TietoAkseli on ryhtynyt toimenpiteisiin koronaviruksen aiheuttamien ongelmien ennaltaehkäisemiseksi jo helmikuussa 2020. Seuraamme koronaviruksen etenemistä ja vaikutusta tarkasti. Olemme valmiina mukauttamaan toimintaamme nopeasti ja tiedotamme tilanteen kehittymisestä asiakkaitamme aktiivisesti.
Pyrimme turvaamaan häiriöttömän palvelutuotannon myös koronaviruksen aiheuttamassa yhteiskunnallisessa poikkeustilanteessa. Palvelutuotantomme toimii tällä hetkellä koronavirusepidemiasta huolimatta normaalisti.
Tähän tiedotteeseen olemme koostaneet keskeisimmät toimenpiteemme, jotka asiakkaidemme ja yhteistyökumppaneidemme on tärkeää tietää. Voitte olla asiantuntijoihimme yhteydessä kaikissa koronavirukseen liittyvissä talous- ja yrityshallinnon kysymyksissä.
Kaikki toimipisteemme ovat avoinna sopimuksen mukaan
Toimipisteemme ovat avoinna sopimuksen mukaan. Sovithan tapaamisesta toimistolla aina asiantuntijamme kanssa etukäteen. Henkilöstömme työskentelee edelleen paljon etänä. Noudatamme toimitiloissamme mahdollisimman hyvää hygieniaa ja toivomme sitä myös kaikilta vierailtamme. Ettehän pyri tapaamaan asiantuntijoitamme, jos teillä tai läheisellänne on hengitystieinfektion oireita.
Asiakaspalvelumme toimii normaalisti
Palvelemme asiakkaitamme normaalisti arkisin maanantaista perjantaihin kello 8-16 välillä. Asiantuntijamme ovat tavoitettavissa tavalliseen tapaan sekä sähköpostilla että puhelimitse ja sovitusti myös toimistolla. Aineistoja voi toimittaa normaalisti sähköisiin palvelupisteisiimme sekä Vina-asiakaspalvelujärjestelmään.
Kaikki tapahtumat ja asiakastapaamiset järjestetään ensisijaisesti etänä
Koronaviruksen vuoksi asiantuntijamme välttävät edelleen mahdollisuuksien mukaan matkustamista ja fyysisiä tapaamisia. Kaikki asiakkaan luona tai TietoAkselin toimitiloissa normaalisti järjestettävät tapaamiset pyritään järjestämään etäneuvotteluna. Myös TietoAkselin asiakastapahtumat järjestetään toistaiseksi pääsääntöisesti webinaareina.
Oma henkilökohtainen asiantuntijanne on teihin yhteydessä ennalta sovituista tapaamisista ja ehdottaa tapaamisen järjestämistä etänä. Käytettävissämme on useita teknologioita, joiden avulla isotkin tapaamiset voidaan järjestää sujuvasti etäneuvotteluna. Tukipalvelumme opastaa veloituksetta kaikkia asiakkaitamme etäneuvotteluratkaisujen käytössä.
Otamme kirjanpito- ja tilintarkastusaineistot vastaan ensisijaisesti sähköisesti
Kannustamme kaikkia asiakkaitamme toimittamaan paperisessa muodossa olevat aineistot meille sähköisesti. Oma henkilökohtainen asiantuntijanne ja tukipalvelumme opastavat veloituksetta kaikkia asiakkaitamme aineistojen sähköisessä toimittamisessa. Käytettävissämme on useita helppokäyttöisiä ja turvallisia ratkaisuja aineistojen toimittamiseksi sähköisessä muodossa.
Kirjanpidon, palkanlaskennan ja tilintarkastuksen aineistot on syytä toimittaa hyvissä ajoin
Jotta TietoAkseli voi huolehtia organisaationne taloushallintopalveluista tai tilintarkastuksesta asianmukaisesti, on tärkeää, että pystytte toimittamaan meille palveluiden tuottamisessa tarvittavat materiaalit aikataulussa. Suosittelemme toimittamaan kaikki palveluidemme tuottamisessa tarvittavat materiaalit mahdollisimman hyvissä ajoin.
Koronavirusepidemian edetessä on mahdollista, että asiakkaamme eivät itse kykene toimittamaan tarvittavia aineistoja päivittäisen toiminnan kriisiytymisen, sairastumisen, karanteenin tai muiden viranomaisten asettamien rajoitusten vuoksi. Myös TietoAkselin palvelutuotanto voi ruuhkautua, jos asiakkaidemme toimitusaikataulut viivästyvät, henkilöstöämme sairastuu laajamittaisesti tai joutuu karanteeniin.
Lisätietoa koronaviruksesta yrityksille ja organisaatioille
Kansalliset toimijat ovat reagoineet kiitettävän nopeasti ja ryhtyneet keräämään jatkuvasti päivittyviä tietopankkeja koronaviruksesta ja sen vaikutuksista yritysten toimintaan. Olemme koostaneet tähän keskeisimpiä linkkejä, joita jokaisen organisaation on hyvä seurata aktiivisesti:
Business Finlandin tietopankki koronavirusepidemian vaikutuksista
ELY-keskusten tietopankki koronaviruksesta yrittäjille
Suomen Yrittäjien kattava tietopankki koronaviruksesta yrittäjille
Suomen Yrittäjien maksuttomat webinaarit koronaviruksesta yrittäjille
Suomen Yrittäjien usein kysytyt kysymykset koronaviruksesta
Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen koronavirusuutiset
Työ- ja elinkeinoministeriön sivusto koronaviruksesta
Työterveyslaitoksen ohjeita työpaikoille koronavirusepidemian ehkäisyyn
Työterveyslaitoksen toimintaohje työnantajille koronavirusepidemiaan varautumiseksi